ENGLISH

چای سبز ایرانیان

  • چای سبز ، اکسیر سلامتی دوشنبه 10 ارديبهشت 1403

آمار وب سایت

افراد حاضر: 3
بازدید امروز: 81
بازدیدهای دیروز: 139
مجموع بازدیدها: 818708

تفاوت چای سبز و سیاه

  
تفاوت چای سبز و سیاه


     چای سیاه و چای سبز هر دو از گیاه واحدی بدست می آیند . تفاوت در این است که برای تهیه چای سبز برگها را بخار داده ، گرد می کنند و سپس آنرا خشک می نمایند. ولی برای تهیه چای سیاه برگها ، خشک شده، تخمیر شده ، در برخی اوقات مواد و رنگهای شیمیائی به آن اضافه می گردد و برشته می شود یعنی فرآیند بیشتری به روی چای صورت می گیرد . هم چای سیاه و هم چای سبز دارای رنگدانه هایی می باشند که اثر کاهش ابتلا به سرطان های مختلف در آنها دیده شده است . زمانی که چای با غلظتی مناسب دم بکشد ، تنها محتوی نیمی از کافئین یک فنجان قهوه است . با این حال چای بدون کافئین هم وجود دارد .

    سلامت شخصی  همواره یکی ازنگرانی های اصلی بیشتر مردم است، مخصوصاً دراین باره که چه چیزی  می تواند از اضافه وزن پیشگیری کند؟چای سبز به یکی از متداولترین موضوعات تبدیل شده است.  چای سبز با دیگر انواع چای موجود در بازار متفاوت است. بر اساس آنچه که ما آموخته ایم بیشترین چای که ما می نوشیم از نوع خاصی( تیره و گونه)  گیاه و دانه و ریشه بدست آمده است. این گونه ی خاص به عنوان کاملیا ساینسیس شناخته شده که عموماً برای مصارف تزئینی و باغ ها به دلیل علفی و همیشه سبز بودن آن استفاده می شود.

    تفاوت آنها در فرایند تولید آنهاست. چای سبز به آهستگی اکسیدازیون می شود. گیاه کاملیا ساینسیس یا گل های آن در یک اجاق یا ظرف برشته می شوند. چای سبز و چای مخلوط تخمیر شده  و قبل از عمل آوردن اکسید می شوند. چای سفید به سرعت خشک می شود.

   اصلیت و سر چشمه ی چای سبز در چین، ژاپن و دیگر کشور های آسیایی می باشد. نزدیک به 100 نوع مختلف از چای سبز وجود دارد. که بوسیله ی عناصر طبیعی، فصلی، آب و هوایی ،شرایط خاکی که گیاه در آن رشد کرده است و طول مدت انجام فرآیند تأیین شده است. هر تفاوت کوچک در این عناصر بر کیفیت و طعم چای سبز تأثیر فراوان دارد.در ده سال اخیر ما تنها بر روی فواید چای سبز مطالعه کردیم که بسیاری از فرهنگ ها از هزاران سال بیش درباره ی آن می دانستند. نوشیدن چای سبز به طور منظم شانس ابتلاء به بیماری های قلبی و دیگر بیماری ها را کاهش می دهد. همراه با این موارد ، در مطالعات دریافتیم که چای سبز می تواند در کاهش کلسترول موثر باشد و به خوبی از بروزبرخی از انواع سرطان پیشگیری کند.


بخش غربی دنیا به نظر می رسد چای سیاه را بیشتر ترجیح می دهند که بیشترین کافئین را دارند و به عنوان نوعی که مزه ای با ماندگاری طولانی تری دارد شناخته شده هستند. این امر بارگیری چای سبز را از زمان گذشته مشکل تر می سازد. امروزه با استفاده از تکنولوژی نوین این امر با سهولت بیشتری انجام می گردد که سبب شده چای سبز در جهان غرب نیز گسترش یابد.  چای سبز به سرعت به یکی از پرطرفدار ترین نوشیدنی های انتخابی تبدیل گردید.

 


نظرسنجی

نظر شما در رابطه با کیفیت کاری این مجموعه چیست ؟